Talentontwikkeling

Het leerkansenprofiel brengt in samenwerking met de Jongleren, ( een organisatie voor brede maatschappelijke ondersteuning) de leerlingen extra lessen in kunst, dans, theater, sport, spel en muziek. Tijdens deze lessen richten de vakleerkrachten van Jongleren zich op hun vakgebied, maar bieden kwalitatieve goede Nederlandse taal aan, die tevens gericht is op ontwikkeling van de woordenschat van de kinderen. De LKP lessen hebben tevens tot doel de kinderen in aanraking te laten komen met culturele vakken en zo mogelijk ook talenten te laten ontdekken en de kinderen hun talenten verder te laten ontwikkelen. Zo zijn er ook aan het einde van ieder blok, optredens waar ouders, leerkrachten en andere kinderen van harte welkom zijn. Op deze manier kunnen de talenten van OBS Erasmus zich op een podium presenteren.