Kleurrijk Kansen Academie

De Kleurrijk Kansen Academie komt voor onze leerlingen in de plaats van de voormalige Erasmus
University. De Kleurrijk Kansen Academie is een talentenprogramma voor kinderen uit de groepen 7
en 8. De Kleurrijk Kansen Academie zal vooralsnog op de zondagen plaats vinden van 10:00 uur tot 15:00
uur. Het doel van De Kleurrijk Kansen Academie is om de deelnemende kinderen op een leuke manier
kennis te laten maken met verschillende werelden die normaliter ver van hun af staan. Perspectief verbreden en talentontwikkeling staan binnen De Kleurrijk Kansen Academie centraal.

De Kleurrijk Kansen Academie bestaat uit verschillende modules zoals:

• Wie is de Baas? (Leiderschap voor kinderen);
  • Ondernemen 4 kids;
  • Future Skilzz (21e -eeuwse vaardigheden);
  • Weet wat je eet;
  • Een reis door je lichaam;
  • Ontwerp en Design;
  • Cultuur en creativiteit;
  • Media en communicatie;
  • Recht en Regels;
  • ‘Vreemde’ sporten.

De modules worden, tussen de schoolvakanties, door het team van Mehr Onderwijs verzorgd. Elke module bestaat ook uit gastlessen. De gastlessen zullen door mensen uit de praktijk worden verzorgd. Wij proberen daarnaast bij elke module minimaal één uitje te organiseren waarbij de kinderen een kijkje nemen in een voor hen onbekende omgeving. Elke module zal op een bijzondere manier worden afgesloten. Bij de afsluiting kunnen de kinderen hun ouders uitnodigen zodat ze aan hen kunnen presenteren wat ze geleerd hebben.