Onze school

OBS Erasmus is gevestigd in een gebouw, dat rond 1960 gebouwd is. In 2001 is het gebouw gerenoveerd en geschikt gemaakt voor het primair onderwijs. In 2014 is er een nieuwe ruimte in gebruik genomen, een multifunctionele ruimte die naast onze school staat. In 2023 is het gebouw weer onder handen genomen en zijn er overal nieuwe vloeren geplaatst en zien de muren er weer helemaal fris uit door de mooie nieuwe witte kleur. Op deze manier kan het gebouw weer jaren mee.

Obs Erasmus heeft vooral in de afgelopen twee jaar te maken gehad met een sterk groeiend lerarentekort. Omgaan met het tekort aan bevoegd personeel in relatie tot de onderwijskwaliteit is een enorme uitdaging, maar Erasmus zou Erasmus niet zijn als we deze uitdaging niet zouden aangaan. Het heeft geresulteerd in het denken in mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden.

Schooljaar 2023-2024 zijn er voor alle jaargroepen bevoegde leerkrachten aanwezig en ondersteunend
‘anders bevoegd’ personeel. Een aantal van de reeds vertrouwde vakdocenten blijven voor talentonderwijs aan onze school verbonden. Tevens werken wij met interne coaches om leerkrachtvaardigheden te versterken. De school staat bekend om zijn open karakter, waarbinnen kinderen, ouders en medewerkers zich thuis voelen. Hoewel het leren op onze school centraal
staat, hechten wij ook veel waarde aan veiligheid, een evenwichtige emotionele ontwikkeling, sociale en
creatieve vaardigheden.

Obs Erasmus is een school waar talentontwikkeling heel belangrijk is. Dit om de leerlingen extra ontwikkelingskansen te bieden. Wij bieden de leerlingen naast een goed inhoudelijk lesprogramma voor de basisvaardigheden ook een gevarieerd aanbod aan lessen op het gebied van kunst, techniek, koken, dans, muziek en sport en spel.

De school communiceert via een digitaal systeem:
Social Schools. U heeft al of krijgt een unieke inlogcode, zo blijft u van alle nieuwtjes uit de klas en
school op de hoogte. Ook kunt u berichten naar de leerkracht van uw kind sturen en uw kind eventueel
ziekmelden. Voor dit laatste hoeft u dus niet meer naar school te bellen.